Blog
Vissza a Főoldalra

Új érdeklődők egy gombnyomásra

Sokan küzdenek azzal, hogy nehezen gyűjtenek leadeket, az ügyfélkörük lassan bővül, sőt, csökken azoknak a száma, akiket meg tudnának keresni az ajánlataikkal. Pedig az emberek nem tűntek el, csak tudni kell, hogyan találjuk meg őket. Leginkább az online térben vannak, és itt is érhetjük el őket a leggyorsabban és a legegyszerűbben.

Az adatbázis jelenleg az online marketing egyik legerősebb fegyvere, hiszen 5 éve nem volt ilyen olcsó a leadszerzés, mint most. Egy jól felépített adatbázis tagjait okos marketing kommunikációval egészen a vásárlásig vagy az újravásárlásig irányíthatjuk.

HOGYAN MŰKÖDIK A LEADSZERZÉS, AZ ADATBÁZIS-ÉPÍTÉS?

Az első lépés, hogy készítünk egy adatbázis-gyűjtő felületet

Érdemes elkészíteni egy mini landing oldalt, amely az érdeklődési kör kapcsán időszakosan leadeket (érdeklődőket) épít, például nyereményjátékkal, webinárral, véleménykérő felméréssel vagy letölthető e-bookkal. Ugyanis azoknak az oldalaknak a konverziója, ahol a feliratkoztatás a honlapon csak mellékszereplő, alacsonyabb, mint azoknak a honlapoknak, amelyeken egy teljes oldalt szánnak erre.

Második lépés, hogy meghirdetjük ezt az oldalt

De nem egy, hanem több eszközön. Az elkészült szakmai e-bookkal, videós anyaggal vagy webinárral hozzá kell fogni a népszerűsítéshez. A landing oldalra e-DM kiküldésekkel, Facebook- és Google-hirdetésekkel tereljük az érdeklődőket, a fiatalabbakat Instagramon vagy YouTube videós hirdetésben is elérhetjük.

A harmadik lépésben elkérjük az érdeklődő adatait

Talán ez a legnehezebb lépés, hiszen az emberek sokszor nem szívesen adnak meg többet a nevüknél és az e-mail címüknél. Hogyan érjük el, hogy ennél többet is eláruljanak magukról? A választ a MERT technikában kell keresni.

A világ legmarketingesebb szava a MERT. Ezzel ugyanis meg tudjuk indokolni egy-egy kérésünket. Megindokoljuk például, hogy miért van szükségünk a feliratkozó telefonszámára egy nyereményjáték során. Megkérdezzük, hogy mi a telefonszáma, MERT azon értesítjük, ha nyer.

Megkérdezzük a látogatót, hogy pontosan milyen témakörök érdeklik, MERT abban a témában adunk neki hasznos tudást, értékes tanácsokat.

Ha megindokoljuk, miért van szükség az egyéb adatok megadására, akkor a konverzió nem csökken. Csak a MERT szót kell használni, és el kell magyarázni, miért kéred el az adatokat!

A negyedik lépés a legfontosabb: az értékes kapcsolat fenntartása

Az adatbázis ritka kincs. Ezért folyamatosan gondozni, bővíteni, szegmentálni kell. Egyet viszont nem tehetünk vele: nem élhetjük le, például folyamatos ajánlatokkal. Heti rendszerességgel értékes tartalmat kell gyártanunk és küldenünk az adatbázisra. És nem az értékes tartalomnak kell néhanapján megszakítani a kampányainkat, hanem a kampányoknak az értékes tartalmainkat.

Ha szeretnél még többet megtudni az adatbázis-építésről és egyéb marketinges praktikákról, akkor látogass el a Yellow Bird oldalára, ahol sok hasznos tartalmat találhatsz a témában.

Szabácsik Gergely

Ügyvezető igazgató, tulajdonos, Yellow Bird Hungary

Az integrált kereskedelem több ügyfélszerző módszer együttes alkalmazására épül, így egyebek mellett online leadgyűjtéssel is tudjuk segíteni a szakmai fejlődésedet. Ennek köszönhetően az integrált kereskedelem rendszerében anélkül is egyről a kettőre juthatsz, hogy a közvetlen családtagjaidat vagy a barátaidat kellene felkeresned üzleti ajánlatokkal.

Regisztrálj, és nézd meg ingyenes videósorozatunkat, amelyben bemutatjuk, hogy az integrált kereskedelem rendszere milyen termékekkel, értékesítési csatornákkal, továbbképzési lehetőségekkel és értékesítés-támogató eszközökkel segít téged a céljaid megvalósításában.

Érdekel!

Regisztráció

Várj, dolgozunk...

Ellenőrizd, hogy helyesen adtad-e meg az e-mail címedet!

Kérjük, ellenőrizd a levélszemét mappát is, mert előfordulhat, hogy a levelezőrendszer véletlenül oda helyezi át a visszaigazoló e-mail-t.

Bejelentkezés

Várj, dolgozunk...