Új érdeklődők egy gombnyomásra
Sokan küzdenek azzal, hogy nehezen gyűjtenek leadeket, az ügyfélkörük lassan bővül, sőt, csökken azoknak a száma, akiket meg tudnának keresni az ajánlataikkal. Pedig az emberek nem tűntek el, csak tudni kell, hogyan találjuk meg őket. Leginkább az online térben vannak, és itt is érhetjük el őket a leggyorsabban és a legegyszerűbben.
Az adatbázis jelenleg az online marketing egyik legerősebb fegyvere, hiszen 5 éve nem volt ilyen olcsó a leadszerzés, mint most. Egy jól felépített adatbázis tagjait okos marketing kommunikációval egészen a vásárlásig vagy az újravásárlásig irányíthatjuk.
HOGYAN MŰKÖDIK A LEADSZERZÉS, AZ ADATBÁZIS-ÉPÍTÉS?
Az első lépés, hogy készítünk egy adatbázis-gyűjtő felületet
Érdemes elkészíteni egy mini landing oldalt, amely az érdeklődési kör kapcsán időszakosan leadeket (érdeklődőket) épít, például nyereményjátékkal, webinárral, véleménykérő felméréssel vagy letölthető e-bookkal. Ugyanis azoknak az oldalaknak a konverziója, ahol a feliratkoztatás a honlapon csak mellékszereplő, alacsonyabb, mint azoknak a honlapoknak, amelyeken egy teljes oldalt szánnak erre.
Második lépés, hogy meghirdetjük ezt az oldalt
De nem egy, hanem több eszközön. Az elkészült szakmai e-bookkal, videós anyaggal vagy webinárral hozzá kell fogni a népszerűsítéshez. A landing oldalra e-DM kiküldésekkel, Facebook- és Google-hirdetésekkel tereljük az érdeklődőket, a fiatalabbakat Instagramon vagy YouTube videós hirdetésben is elérhetjük.
A harmadik lépésben elkérjük az érdeklődő adatait
Talán ez a legnehezebb lépés, hiszen az emberek sokszor nem szívesen adnak meg többet a nevüknél és az e-mail címüknél. Hogyan érjük el, hogy ennél többet is eláruljanak magukról? A választ a MERT technikában kell keresni.
A világ legmarketingesebb szava a MERT. Ezzel ugyanis meg tudjuk indokolni egy-egy kérésünket. Megindokoljuk például, hogy miért van szükségünk a feliratkozó telefonszámára egy nyereményjáték során. Megkérdezzük, hogy mi a telefonszáma, MERT azon értesítjük, ha nyer.
Megkérdezzük a látogatót, hogy pontosan milyen témakörök érdeklik, MERT abban a témában adunk neki hasznos tudást, értékes tanácsokat.
Ha megindokoljuk, miért van szükség az egyéb adatok megadására, akkor a konverzió nem csökken. Csak a MERT szót kell használni, és el kell magyarázni, miért kéred el az adatokat!
A negyedik lépés a legfontosabb: az értékes kapcsolat fenntartása
Az adatbázis ritka kincs. Ezért folyamatosan gondozni, bővíteni, szegmentálni kell. Egyet viszont nem tehetünk vele: nem élhetjük le, például folyamatos ajánlatokkal. Heti rendszerességgel értékes tartalmat kell gyártanunk és küldenünk az adatbázisra. És nem az értékes tartalomnak kell néhanapján megszakítani a kampányainkat, hanem a kampányoknak az értékes tartalmainkat.
Ha szeretnél még többet megtudni az adatbázis-építésről és egyéb marketinges praktikákról, akkor látogass el a Yellow Bird oldalára, ahol sok hasznos tartalmat találhatsz a témában.
Szabácsik Gergely
Ügyvezető igazgató, tulajdonos, Yellow Bird Hungary
Az integrált kereskedelem több ügyfélszerző módszer együttes alkalmazására épül, így egyebek mellett online leadgyűjtéssel is tudjuk segíteni a szakmai fejlődésedet. Ennek köszönhetően az integrált kereskedelem rendszerében anélkül is egyről a kettőre juthatsz, hogy a közvetlen családtagjaidat vagy a barátaidat kellene felkeresned üzleti ajánlatokkal.
Regisztrálj, és nézd meg ingyenes videósorozatunkat, amelyben bemutatjuk, hogy az integrált kereskedelem rendszere milyen termékekkel, értékesítési csatornákkal, továbbképzési lehetőségekkel és értékesítés-támogató eszközökkel segít téged a céljaid megvalósításában.
Érdekel!