Tényleg egyszerűbb a kisértékű termékek értékesítése?
Ha értékesítésről beszélünk, akkor mindenek előtt érdemes tisztázni, hogy míg az eladásnál a középpontban egy termék vagy éppen maga az eladó áll, aki meg akar szabadulni a termékétől, addig az értékesítés az ügyfelet és az ő igényeit helyezi a középpontba. A jó értékesítő képes megoldást adni ügyfele rejtett igényeire is, felébreszteni benne a vágyat és megtalálni a megoldást az ügyfél problémájára, szükségletére vagy kívánságára.
Ha így nézzük, akkor az értékesítés minden esetben időigényes tevékenység, hiszen meg kell ismernünk az ügyfél igényeit és megoldásainkat ahhoz kell igazítani.
Látszólag úgy tűnhet, hogy egy kisértékű termék értékesítése egyszerűbb, de ha megvizsgáljuk a folyamatot részletesen, akkor láthatjuk, hogy a vágyfelkeltés a termékünk iránt nagyjából ugyanolyan lépésekből áll és ugyanannyi időt emészt fel akkor is, ha egy 1-2 ezer forintos termékről beszélünk, mint ha egy 100 ezer forintosról.
Ezek után felteszem a kérdést, hogy mi az egyszerűbb: értékesíteni 100 darab 1.000 Ft-os terméket vagy értékesíteni 1 db 100.000 Ft-os terméket?
Nagyon úgy tűnik, hogy az egyik esetben százszor annyi ügyfélre van szükségünk, miközben a forgalom, sőt valószínűleg a minket megillető jövedelem is azonos.
Fentiek alapján kijelenthetjük, hogy a vásárló igényeit szolgáló jól eladható, piacképes, nagyértékű termék értékesítése egy felkészült tanácsadó esetében semmivel sem nehezebb vagy bonyolultabb, mintha ugyanezen idő alatt pár ezer forintos termékek kiajánlására szánná az idejét.
A sikeres értékesítésért járó jutalom, vagy nevezhetjük jövedelemnek pedig sokkal jelentősebb.
Természetes, hogy néhányan most arra gondolnak, hogy az embereknek könnyebben lehet pár ezer forintja, mint pár százezer forintja. És ez valóban így is van. Ezért történt az, hogy minden komoly vállalkozás, amely nagyértékű termékeket értékesít, kínál mellé kedvező részletfizetési lehetőséget.
Ezek sokszor kedvező finanszírozású árukölcsönök, kivételes esetben akár kamatmentes megoldások, melyek révén a vásárló a kiválasztott terméket elviheti előre, akár egy forint befizetése nélkül, és a vételárat utólag, egyenlő, fix havi részletekben tudja kifizetni a neki megfelelő futamidő megválasztása mellett.
Bálint Tamás
A nagyobb értékű termékek értékesítését az integrált kereskedelemben is kedvezményes részletfizetési lehetőségekkel támogatjuk, így ezek megvásárlása ügyfeleinknek nem feltétlenül jelent nagyobb havi kiadást, mint ha kisebb értékű, jellemzően fogyó termékeket vásárolgatnának minden hónapban.
Regisztrálj, és nézd meg ingyenes videósorozatunkat, amelyben bemutatjuk, hogy az integrált kereskedelem rendszere milyen termékekkel, értékesítési csatornákkal, továbbképzési lehetőségekkel és értékesítés-támogató eszközökkel segít téged a céljaid megvalósításában.
Érdekel!